ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ (Εργαστηριο)
ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: Επίκουρη Καθηγήτρια Ε.
ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
Ακαδημαϊκό έτος 2018 – 2019
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το
«e-Επιχειρείν» αποτελείται από το θεωρητικό μέρος (2 ώρες) και το εργαστηριακό
μέρος (2 ώρες). Στο θεωρητικό μέρος θα παρουσιαστούν ορισμοί και ιστορικά
στοιχεία για την ανάπτυξη του Διαδικτύου και του ηλεκτρονικού επιχειρείν και
εμπορίου, βασικά επιχειρηματικά μοντέλα, λειτουργίες ενός ηλεκτρονικού
καταστήματος, τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται, θέματα ασφάλειας και
προστασίας, νομικά θέματα, κλπ. Αναλύονται επιχειρηματικά πρότυπα του
ηλεκτρονικού επιχειρείν, οι ποικίλες εφαρμογές του (ηλεκτρονικό κατάστημα,
ηλεκτρονική δημοπρασία, ηλεκτρονικό εμπορικό κέντρο, ηλεκτρονική τραπεζική), το
νομικό πλαίσιό του, θέματα τεχνολογίας και ασφάλειας του Διαδικτύου, και
παρέχονται απαντήσεις σε ερωτήματα επιχειρηματικής στρατηγικής.
Στο
εργαστηριακό μέρος του μαθήματος, οι φοιτητές θα διαδαχθούν τον τρόπο με τον
οποίο οι τεχνολογίες Διαδικτύου μπορούν να χρησιμοποιηθούν σήμερα ώστε να
δημιουργηθούν πετυχημένα επιχειρηματικά μοντέλα και μια επιχείρηση να
μετατραπεί σε e-επιχείρηση και θα μελετηθούν πετυχημένα και αποτυχημένα
παραδείγματα ηλεκτρονικών καταστημάτων
και διαφόρων άλλων επιχειρηματικών μοντέλων (case studies).
ΣΚΟΠΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι να δείξει στους φοιτητές ότι μέσα από έναν παγκόσμιο δικτυακό ιστό σε
συνδυασμό με νέες τεχνολογικές υποδομές και επιχειρηματικά μοντέλα παρέχονται
ευκαιρίες για νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες, αποτελεσματικότερη
διαχείριση διεπιχειρησιακών διαδικασιών, άμεση δια-δραστική επικοινωνία αλλά
και διεκπεραίωση συναλλαγών με επιχειρηματικούς πελάτες, καταναλωτές και
πολίτες με ηλεκτρονικά μέσα.
ΣΤΟΧΟΙ
ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ü
Να
αποκτήσουν οι φοιτητές το αναγκαίο εννοιολογικό και θεωρητικό υπόβαθρο του Η.Ε.
κατανοώντας την ανάγκη αλλά και την πρόκληση της διεπιστημονικής προσέγγισης.
ü
Να
κατανοήσουν οι φοιτητές τα τεχνολογικά θέματα που σχετίζονται με την ανάπτυξη
εφαρμογών ηλεκτρονικού εμπορίου καθώς και την αρχιτεκτονική των εφαρμογών αυτών
(B2C και B2B κλ.π.).
ü
Να
κατανοήσουν οι φοιτητές τους κρίσιμους παράγοντες και τα οφέλη που σχετίζονται
με την αποτελεσματική διοίκηση πρωτοβουλιών Η.Ε. και να μπορούν να αξιολογήσουν
μια δεδομένη στρατηγική ή επιχειρηματικό μοντέλο Η.Ε.
ü
Να
αποκτήσουν οι φοιτητές τα εφόδια για να συμβάλουν στην υλοποίηση λύσεων
ηλεκτρονικού εμπορίου, τόσο στον τομέα B2C όσο και B2B, και να αντιμετωπίσουν
αποτελεσματικά τα διάφορα πρακτικά ζητήματα.
ü
Να
ενημερωθούν οι φοιτητές για τις πρόσφατες εξελίξεις και τάσεις που επικρατούν
γύρω από το Η.Ε. σε παγκόσμιο επίπεδο, σχετικά με την ακαδημαϊκή έρευνα, την
επιχειρηματική δραστηριότητα αλλά και τις αλλαγές στη συμπεριφορά των τελικών
καταναλωτών.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Διαλέξεις, παρουσίαση και ανάλυση case studies, εκπόνηση και παρουσίαση ομαδικών
εργασιών
ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ/ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Η βαθμολογία
του μαθήματος Ηλεκτρονικό Επιχειρείν υπολογίζεται
- στο θεωρητικό μέρος 5 πιστωτικές
μονάδες - Τελική εξέταση
- στο εργαστηριακό μέρος 5 πιστωτικές
μονάδες – Εκπόνηση και παρουσίαση εργασίας
ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ/
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- ΒΑΣΙΚΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ:
ü Μ. Βλαχοπούλου
και Σ. Δημητριάδης (2014), Ηλεκτρονικό επιχειρείν και μάρκετινγκ, Εκδόσεις
Rosili.
ü Σημειώσεις των διδασκόντων
ü Σχετικά
επιστημονικά άρθρα, case studies και χρήσιμα links
- Πρόσθετη
προτεινόμενη βιβλιογραφία:
ü
Σ.
Δημητριάδης και Γ. Μπάλτας (2003), «Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Μάρκετινγκ», Εκδόσεις Rosili.
ü
E. Turban, J. Lee, D. King, H.M. Chung, «Ηλεκτρονικό Εμπόριο:
Αρχές-Εξελίξεις-Στρατηγική από τη σκοπιά του Manager» -3η έκδοση",
Εκδόσεις Μ. Γκιούρδας.
ü
Γ.
Πολλάλης και Δ. Γιαννακόπουλος (2007), «Ηλεκτρονικό
επιχειρείν Τεχνολογίες και στρατηγικές
ψηφιακής οικονομίας»,
Εκδόσεις Σταμούλη Α.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου